יום שישי, 12 באפריל 2013

צילום אירועים - ציוד מקצועי לצילום אירוע


ציוד מקצועי לצילום אירועים



צילום אירועים, הוא סוג של צילום בקטגורית  ייחודית הזקוקה לציוד צילום  ייעודי לתחום האירועים


עבור הנישה הזו, צילום אירועים, הוא סוג של תיעוד,כמו  בכל תיעוד,הדבר החשוב ביותר הוא היכולת
לקלוט במצלמה את האירועים,את הרצף שלהם, בכל זמן בכל מצב בכל תנאי התאורה שישנם
באותו הרגע הנתון,כדי שזה יקרה צריך קודם כל מצלמה מהירה,ועדשה מהירה,עוד לפני שנגענו בתאורה
ממקור חיצוני,בשלב הראשון והבסיסי חייבת להיות בידכם מצלמה אמינה,מהירה מאוד,ועדשה מהירה
מאוד.2 האלמנטיםהאלה ייתנו לכם את היכולת לתפוס רגעים חד פעמיים,שלא יכולים לחזור על עצמם
מפני שאלו רגעים לא מבויימים והם נקלטים בעדשת הצלם כחלק מרצף האירועים.למשל אם ניקח
לדוגמה צילום חתונה, בו החתן והכלה רוקדים את ריקוד הסלואו המפורסם אירוע ברצף האירועים בחתונה
שאינו יכול לחזור על עצמו בשום אופן,לכן אם הצלם פספס את הרגעים האלו הוא לא יוכל  לצלם אותם שוב
בשום דרך,אין יכולת לאף אחד לשחזר רגעים כאלו בשום דרך,הרגע הזה אבוד מבחינה צילומית,והיא
לעולם לא יוכל להיות קיים במראה הויזואלי על סרט או על תמונה,אלא רק בזיכרון שהולך ודוהה עם
השנים,לכן החשיבות של ציוד מקצועי לאירועים,הוא במעלה הראשונה כשמחליטים לצלם
אירוע באופן מקצועי.

מצלמת קנון 60D


מצלמה מהירה לצילום לאירועים

המצלמה היא האלמנט הראשון בו ניגע,והיא מהווה  חלק נכבד מאוד בהצטיידות בציוד מקצועי לאירועים
איזו מצלמה צריך, צלם אירועים, מקצועי? קנון או ניקון? אולי אולימפוס או פוג'י? באיזה תקציב צריכה להיות
המצלמה? ומה הדבר הכי חשוב שצריך שיהיה בה? ובכן קודם כל בכדי לפזר את כל המיתוסים על מותגים
קנון או ניקון,זה באמת לא משנה,וגם שאר החברות בסדר גמור,המצלמות המיוצרות היום הם מצלמות טובות
בכל החברות במובילות בתחום בכלל זה גם אולימפוס,פוג'י, ניקון, וקנון, לפחות בתחום הסטילס אלו הן הארבע
המובילות את תחום הצילום הדיגיטלי המקצועי בסטילס.

מה חייב להיות במצלמה של, צלם לאירועים? על מה אפשר לוותר ועל מה אי אפשר לוותר?

חשוב שהמצלמה תהיה מסוגלת לייצר תמונה באיכות גבוהה בISO גבוה,של לפחות 1600 ISO
זהו דבר קריטי באירועים,במיוחד באירועים שמתרחשים תחת תנאי תאורה קשים דהיינו
חוסר משווע בתאורה מקומית הדרושה לצילום באיכות טובה עד מצוינת.ואיכותית מאוד
חשוב שהמצלמה תהיה מסוגלת לירות לפחות 5-6 פריימים לשניה,וזאת בכדי שהצלם יוכל להשיג
רגעים פוטנציאליים,בסבירות גבוהה,חשוב שהצלמה תהיה בעלת מנוע פוקוס עצמאי מהיר,בכדי
שתהיה לה היכולת להתפקס על אובייקטים הנימצאים בטווח במהירות גבוהה מבלי לאבד זמן יקר
גם בתנאי תאורה חשוכים,וזו תכונה מאוד חשובה שצריכה להיות במצלמה של כל, צלמי אירועים

עמידות,חוזק,תפעול מהיר,חיסכון באנרגיה במצלמת אירועים מקצועית


אלו הן התכונות הנוספות שצריכה מצלמה של צלם אירועים, חשוב מאוד שהמצלמה תהיה עמידה 
לזעזועים,ולמכות ונפילות,מעצם העובדה,שבצילום אירועים,יש בהחלט סבירות גבוה ביותר
שבמהלך האירוע,תגיע לנקודות חיכוך רבות עם האורחים של האירוע,ומן הסתם גם המצלמה שלך
תהיה שם,ותקבל פה ושם,דחיפה,ואולי יותר מזה,חוץ מזה קח בחשבון,שמצלמה שכל יום ,נמצאת
על הצוואר שלך,ומשם יורדת לאיזה שולחן,ושוב נכנסת לתיק,ואז שוב יוצאת ותלויה על היד, חייבת
שתהיה לה עמידות במבנה הבסיסי שלה כדי שתוכל לשרוד יותר מאירוע אחד או שניים.הדבר נכון
גם לצילום מגנטים,ואולי אפילו יותר בגזרה של צילום מגנטים, רצוי שהמצלמה תהיה עמידה מאוד
תפעול מהיר, גישה מהירה לכל הפונקציות החשובות, הן הכרח שאי אפשר לוותר עליו, וזאת מעצם
העובדה, שהזמן הוא מוגבל וקצר, וההבדל בין תפעול מהיר לתפעול מסורבל, יכול להיות קריטי
לתפיסת רגעים שלא יחזרו יותר.




עדשה מקצועית לצילום אירועים

מהי עדשה מקצועית, לצילום אירועים?  קודם כל עדשה עם מפתחי צמצם רחבים, 2.8 הוא מינימנום נדרש
וזאת מעצם העובדה הפשוטה, של תנאי תאורה ירודים, דרושה עדשה עם מקסימום יכולת להעביר
כמויות אור קטנות אל החיישן, ללא הצורך בהגברת הרגישות, עדשה עם מפתח צמצם רחב ככל האפשר.
עדשת פריים, או עדשת זום, העיקר שתהיה מהירה, מפתח צמצם רחב. דבר שני חשוב, הוא מנוע פוקוס
מהיר, עם יכולות מעולות להגיע לפיקוס מדויק במהירות מרבית, ללא מנוע כזה, המורכב בגוף העדשה
לא תוכלו לעקוב ולצלם במהירות את רצף האירועים, מבלי לפספס די הרבה רגעים מעניינים מהאירוע.
עדשות עם מפתח צמצם קבוע רחב, ועם מנוע פוקוס מהיר ומייצב הן עדשות יקרות, דוגמאות לעדשות כאלה
הן ה24-70 של קנון, וה קנון 17-55, יש גם לניקון כאלה.כדאי ומומלץ לרכוש עדשות עם מייצב אופטי
לעדשה, וזאת בכדי להמודד עם מהיריות סגר נמוכות  מ 60/1  לצילום בתנאי תאורה גרועים.
יש פעמים לא מעטות בהם צריך להשתמש גם בעדשות זום, לצילומים מיוחדים, כגון צילומי חוץ
לחתן כלה, או צילומי בוק , העדשות הן בדרך כלל עדשות מהירות, איכותיות מאוד ויקרות
דוגמאת ה 70-200 של קנון, הצורך להשתמש בהן נובע בעיקר מהצורך להשיג תוצאות
איכותיות, עבור אלבומים, ועבור תמונות והגדלות מודפסות, ומהצורך לצלם צילומי פאפרצי
ממרחקים גדולים, מבלי להיחשף, או מבלי להוות מטרד למצולמים. ישנן סיבות נוספות.
כמו הצורך לא להפריע למהלך תקין של האירוע, ועוד.







תאורה מקצועית לצילום אירועים - מבזק - פלאש - פנסים

תאורה מקצועית לצילום אירועים, היא במצב הכי פשוט שלה, פלאש המורכב על המצלמה
ובמצב היותר מורכב, מערכת פלאשים, או פנסים, הנשלטים מהמצלמה או ממשדר
המורכב על המצלמה.תאורה מקצועית לאירוע, גם היא הכרח בסיסי, ולא נוכל, ללא 
תאורה כזו, להשיג תוצאות,מוארות וחדות,התאורה צריכה להיות  בעלת יכולת
לשליטה על עוצמת האור, חשוב שהיא תדע להסתנכרן למהירויות סגר גבוהות
ושתדע לתקשר עם המצלמה באופן מלא. אלא הם תנאים בסיסיים לתאורת
מבזק , וכרגע אני מדבר על מבזק מקצועי. תכונות נוספות יתקבלו בברכה
אך אפשר גם להסתדר בלעדיהם.
מבזק  לצילום אירועים - קנון 580EX

אם כן אפשר להבין מכך שבכדי לצלם אירוע ברמה הבסיסית ביותר, אנו זקוקים לציוד ייעודי
לאירועים, גם אם הוא בסיסי ביותר, הוא חייב להיות עמיד, אמין, מהיר, ואיכותי. אנו זקוקים 
לפחות לשלשה דברים  כאלה, מצלמה, עדשה, תאורה. מכאן והלאה, הדברים כבר תלויים
בכישרונו של הצלם, מצלם את האירוע. דרך אגב גם צלם מגנטים, זקוק לציוד דומה
בכדי להציג תוצאת צילום איכותי.

















תגובה 1:

  1. מאמר ראשוני לנושא, כלשכן לכל אלו המצלמים באייפונים שלהם, בפוקט ואפילו במצלמות SLR קרופ עם עדשות רגילות ולא ייעודיות ומתיימרים להיות צילמי אירועים.

    השבמחק